sistersoliloquy

lazydad:


For as much pho as the Busy-Lazy boys consume, you’d think that I would’ve figured out how to make the stuff myself by now. I dunno, I’ve been kinda sorta intimidated by the idea of making pho, partly cuz I know what the good stuff tastes like and I would be totes disappointed if I couldn’t make anything comparable, but mostly cuz pho is all about the broth and a really good pho broth recipe is probably a family secret handed down from your bà ngoại and stuff.
Since we missed Sunday pho day at our usual Vietnamese pho place, I decided to put on my big boy pants and have a go at making some pho broth myself. Turns out it’s surprisingly simple to make, if a little bit of a pain in the neck. A really good beef pho broth is rich, complex, and clear, like a French consommé. The pho broth I made requires quite a few steps, but your patience will be rewarded. Here’s how to make it:
Read More View Larger

lazydad:

For as much pho as the Busy-Lazy boys consume, you’d think that I would’ve figured out how to make the stuff myself by now. I dunno, I’ve been kinda sorta intimidated by the idea of making pho, partly cuz I know what the good stuff tastes like and I would be totes disappointed if I couldn’t make anything comparable, but mostly cuz pho is all about the broth and a really good pho broth recipe is probably a family secret handed down from your bà ngoại and stuff.

Since we missed Sunday pho day at our usual Vietnamese pho place, I decided to put on my big boy pants and have a go at making some pho broth myself. Turns out it’s surprisingly simple to make, if a little bit of a pain in the neck. A really good beef pho broth is rich, complex, and clear, like a French consommé. The pho broth I made requires quite a few steps, but your patience will be rewarded. Here’s how to make it:

Read More


urulokid:

millika:

Who’s Alex?
Billboard demonstrating gender stereotypes as most people automatically assume that Alex is the boy.

Actually, I’ve studied design and advertising, and I can tell you that the reason people would look at this and immediately assume Alex is the boy is because, quite simply, the boy is the focal point of the ad.
English-speaking readers’ line of sight goes from left to right and up to down. This ad leads the viewer from the words MEET ALEX etc straight to the boy and then over and down to the girl. I didn’t even notice there was a set of parenthesis with words in them in the ad until I looked the fourth time. 
This is a fallacious confirmation bias, as anyone looking at it will assume Alex is the focal point (i.e. The Boy) and then if they’re perceptive they’ll notice the words at the bottom. Aha! Those damn gender stereotypes gotcha again! Except no, because the ad literally forces you to read it as “Alex is the boy” by the visual language and lines of sight. 
A better ad would have been structured from top to bottom instead of left to right, and wouldn’t have pushed the girl, the real subject of the ad (who, by the way, has been VISUALLY PUSHED OUT OF HER RIGHTFUL SPACE ON THE AD BY HER BROTHER) off to the corner as far away from her identifiers as possible. 
Here, I’ll make you a better ad.

Bam. Shitty stock photo but you get the point. If anyone sees this and assumes Alex is the boy, they don’t have the the ad layout to use as an excuse for their internalized gender shittery. Likewise, the ad isn’t actively trying to make you read it a certain way and THEN making you feel guilty for interpreting it the way they designed it to be. 


For the design aspect. View Larger

urulokid:

millika:

Who’s Alex?

Billboard demonstrating gender stereotypes as most people automatically assume that Alex is the boy.

Actually, I’ve studied design and advertising, and I can tell you that the reason people would look at this and immediately assume Alex is the boy is because, quite simply, the boy is the focal point of the ad.

English-speaking readers’ line of sight goes from left to right and up to down. This ad leads the viewer from the words MEET ALEX etc straight to the boy and then over and down to the girl. I didn’t even notice there was a set of parenthesis with words in them in the ad until I looked the fourth time. 

This is a fallacious confirmation bias, as anyone looking at it will assume Alex is the focal point (i.e. The Boy) and then if they’re perceptive they’ll notice the words at the bottom. Aha! Those damn gender stereotypes gotcha again! Except no, because the ad literally forces you to read it as “Alex is the boy” by the visual language and lines of sight. 

A better ad would have been structured from top to bottom instead of left to right, and wouldn’t have pushed the girl, the real subject of the ad (who, by the way, has been VISUALLY PUSHED OUT OF HER RIGHTFUL SPACE ON THE AD BY HER BROTHER) off to the corner as far away from her identifiers as possible. 

Here, I’ll make you a better ad.

image

Bam. Shitty stock photo but you get the point. If anyone sees this and assumes Alex is the boy, they don’t have the the ad layout to use as an excuse for their internalized gender shittery. Likewise, the ad isn’t actively trying to make you read it a certain way and THEN making you feel guilty for interpreting it the way they designed it to be. 

For the design aspect.